Yhdistys

Mikkelin seudun Afasiayhdistys ry on perustettu Mikkelissä 11.11.1980. Toiminta-alueena on alusta asti ollut Mikkelin SHP:n alue, nykyisin Essoten alue. Jäseniä yhdistyksessä on tällä hetkellä hiukan vajaa 200 ja nimikin on aikojen saatossa muuttunut nykyiseksi Mikkelin seudun AVH - yhdistys ry.

Yhdistyksen toiminta on alueellista ja vilkasta. Yhdistyksellä on säännöllistä toimintaa Juvalla, Kangasniemellä, Mikkelissä ja Pieksämäellä. Säännöllisten kuukausitapaamisten lisäksi yhdistys järjestää erilaisia esteettömiä retkiä mm. teatteriin, mielenkiintoisiin lähikohteisiin ja Aivoliiton tapahtumiin muutaman kerran vuodessa omakustannehintaan. Tarkemmat tiedot yhdistyksen toiminnasta löytyy viimeisimmästä jäsentiedotteesta tai kotisivujen tapahtumat välilehdeltä.

Liity sinäkin yhdistyksen jäseneksi ja hyödynnä hyvät jäsenedut mm. retket ovat jäsenille hiukan halvemmat ja oman jäsentiedotteen lisäksi jäsenet saavat neljä kertaa vuodessa ilmestyvän laadukkaan Aivoterveys-lehden.

Vuoden 2022 jäsenmaksu on varsinaiselta jäseneltä 20 eur ja perheenjäseneltä 9 eur.

Puheenjohtaja Ismo Rahikainen

Yhdistyksen vuosikokous pidettiin Estery:llä torstaina 3.3.2022. Paikalla kokouksessa oli 15 yhdistyksen jäsentä. Kokouksen puheenjohtajana toimi Pertti Laine hyvällä rutiinilla. Päätöksiä vuosikokouksessa tehtiin seuraavasti.

Toimintakertomus vuodelta 2021 hyväksyttiin muutoksitta, samoin vuoden 2021 tilinpäätös, joka osoitti ylijäämää 166,70 eur. Toimintasuunnitelma ja talousarvio vuodelle 2022 hyväksyttiin niin ikään muutoksitta. Yhdistyksen jäsenmaksu pysyy ennallaan eli varsinaisen jäsenen jäsenmaksu 20 eur ja perheenjäsenen 9 eur. Jäsenmaksulaput lähetetään jäsenistölle seuraavan jäsentiedotteen mukana.

Yhdistyksen puheenjohtajana jatkaa Ismo Rahikainen. Hallituksen jäsenet ovat Aune Laitinen, Eija Tuppurainen, Helena Valkama ja Mirja Laamanen Mikkelistä, Risto Manninen Pieksämäeltä ja Sirkka Seppänen Juvalta. Hallituksen varajäseniä ovat Inkeri Hiltunen ja Marjut Kuosma.
Varapuheenjohtajaksi hallituksen järjestäytymiskokous valitsi Helena Valkaman ja sihteeriksi sekä rahastonhoitajaksi Marjut Kuosman.