Yhdistys

Yhdistys on saanut Hyvinvointilomilta tuetun loman kylpylähotelli Rauhalahteen, Kuopioon 24. - 29.4.2023.

Tuettu loma toteutetaan STEAn Hyvinvointilomille myöntämistä avustuksista.

Loman hakuaika on 28.11.2022 - 29.1.2023

Linkki sähköiseen lomahakemukseen on    https://lotu.lomajarjestot.fi/calendar/HYVINVOINT/

Paperisia Hakukaavakkeita saat AVH-kerhoista tai sihteeriltä. Samaan hakemukseen laitetaan samasta taloudesta hakevat. Hakukaavake lähetetään suoraan Hyvinvointilomille.

Täysihoitoloma on:

+ viisi täysihoitovuorokautta
+ aamiainen, lounas ja päivällinen
+ majoitus jaetuissa kahden hengen huoneissa
+ yhteistä ohjattua ohjelmaa kaksi kertaa päivässä paitsi tulo- ja lähtöpäivänä

Loman omavastuuosuus 25€/vrk/hlö eli 5 vrk loma maksaa yhteensä 125 €/ hlö. Hyvinvointilomat valitsee lomalle pääsevät henkilöt hakemusten perusteella ja lähettää lomalle valituille kutsun sekä laskun.

Yhdistys ei saa yksityisyyden suojan vuoksi tietoja siitä ketkä lomalle ovat päässeet. Maksullisen yhteiskuljetuksen järjestämisen vuoksi pyydämme, että lähtijät ilmoittavat lomalle pääsystä sihteerille. Lisätietoja Marjut p. 040 5157246 tai 044 2118838

Mikkelin seudun Afasiayhdistys ry on perustettu Mikkelissä 11.11.1980. Toiminta-alueena on alusta asti ollut Mikkelin SHP:n alue, nykyisin Essoten alue. Jäseniä yhdistyksessä on tällä hetkellä hiukan vajaa 200 ja nimikin on aikojen saatossa muuttunut nykyiseksi Mikkelin seudun AVH - yhdistys ry.

Yhdistyksen toiminta on alueellista ja vilkasta. Yhdistyksellä on säännöllistä toimintaa Juvalla, Kangasniemellä, Mikkelissä ja Pieksämäellä. Säännöllisten kuukausitapaamisten lisäksi yhdistys järjestää erilaisia esteettömiä retkiä mm. teatteriin, mielenkiintoisiin lähikohteisiin ja Aivoliiton tapahtumiin muutaman kerran vuodessa omakustannehintaan. Tarkemmat tiedot yhdistyksen toiminnasta löytyy viimeisimmästä jäsentiedotteesta tai kotisivujen tapahtumat välilehdeltä.

Liity sinäkin yhdistyksen jäseneksi ja hyödynnä hyvät jäsenedut mm. retket ovat jäsenille hiukan halvemmat ja oman jäsentiedotteen lisäksi jäsenet saavat neljä kertaa vuodessa ilmestyvän laadukkaan Aivoterveys-lehden.

Vuoden 2023 jäsenmaksun suuruuden päättää yhdistyksen vuosikokous, joka pidetään 16.3.2023. Tämän jälkeen jäsenistölle lähetetään jäsenmaksukaavake kotiin jäsentiedotteen mukana.

Puheenjohtaja Ismo Rahikainen

Yhdistyksen vuosikokous pidettiin Estery:llä torstaina 3.3.2022. Paikalla kokouksessa oli 15 yhdistyksen jäsentä. Kokouksen puheenjohtajana toimi Pertti Laine hyvällä rutiinilla. Päätöksiä vuosikokouksessa tehtiin seuraavasti.

Toimintakertomus vuodelta 2021 hyväksyttiin muutoksitta, samoin vuoden 2021 tilinpäätös, joka osoitti ylijäämää 166,70 eur. Toimintasuunnitelma ja talousarvio vuodelle 2022 hyväksyttiin niin ikään muutoksitta. Yhdistyksen jäsenmaksu pysyy ennallaan eli varsinaisen jäsenen jäsenmaksu 20 eur ja perheenjäsenen 9 eur. Jäsenmaksulaput lähetetään jäsenistölle seuraavan jäsentiedotteen mukana.

Yhdistyksen puheenjohtajana jatkaa Ismo Rahikainen. Hallituksen jäsenet ovat Aune Laitinen, Eija Tuppurainen, Helena Valkama ja Mirja Laamanen Mikkelistä, Risto Manninen Pieksämäeltä ja Sirkka Seppänen Juvalta. Hallituksen varajäseniä ovat Inkeri Hiltunen ja Marjut Kuosma.
Varapuheenjohtajaksi hallituksen järjestäytymiskokous valitsi Helena Valkaman ja sihteeriksi sekä rahastonhoitajaksi Marjut Kuosman.