Menneet tapahtumat

TAPAHTUMAPÄIVÄ LAHDENPOHJASSA 4.8.2020

Vietimme 20 henkilön voimin leppoisan tapahtumapäivän toimintakeskus Lahdenpohjassa koronaa uhmaten ja sen olemassaolon huomioiden. Päivä oli kaunis kesäpäivä Hietajärven rannalla. Lahdenpohjassa on hyvin esteettömyys huomioitu, onhan se Mikkelin Seudun Invalidit ry:n omistuksessa oleva toimintakeskus joka tarjoaa hyvät puitteet tämän tyyppiseen tapaamiseen.

Ohjelmassa meillä oli yhdessäolon ja kevyen ruokailun lisäksi myös  AVH-Olympialaiset nykyaikaisena viisiotteluna. Järjestyksessä toisten AVH-Olympialaisten isä on Ismo Rahikainen. Urheilumiehenä Ismo kehitteli esteettömän nykyaikaisen viisiottelun, jonka lajeja hän joutui tälle vuodelle hieman muuttamaan kesäpäivien paikkaan paremmin soveltuvaksi. Tänä vuonna kesäpäivien viisiottelussa lajit olivat seuraavat;  tarkkuuspotku, kuula, käänteinen onginta, turbokeihäs ja frisbee. AVH-Olympialaisten suosio tuplaantui edellisestä vuodesta kun tähän leikkimieliseen kisaan otti tällä kertaa osaa 12 rohkeaa urheilijaa.

Kisa oli rehti ja tasainen. Saattoipa siellä joillakin osallistujilla pukata kunnollista kilpailuviettiäkin hiukan pintaan kisan edetessä. Tällä kertaa AVH-Olympialaisten voittoon ylsi tuomarin päätöksellä huomioiden eri lajien sijoitukset Heimer Laamanen tuloksella 13/20. Toiseksi tuli Risto Manninen samalla pistemäärällä. Kolmanneksi ylsi Eine Svahn tuloksella 11/20. Onnittelut kärkikolmikolle!

Ja ensi vuonna kisataan tuosta kiertopalkinnosta uudestaan!

Tapahtumasta kuvia alla. Tämän tapahtuman kaikki kuvat löydät internetistä osoitteesta marjut.kuvat.fi

Ismo kertoo osallistujille AVH-Olympialaisten säännöt.
Tomin tyylinäyte tarkkuuspotkussa.
Riitta kuulan heitossa, Risto avustaa.
Mirjalla vuorossa turbokeihäs.
Einellä jännät paikat käänteisessä onginnassa.
Arto kannusti kisailijoita.
Leena huolehti grillauksesta.
Ristolla oli hyvä osumatarkkuus frisbeepisteellä.
Ismo ja kisasihteeri Päivi laskevat pisteitä.
Voittaja Heimerin on helppo hymyillä tiukan kisan jälkeen.

Vertaistukea ja toimintaa 40 - vuotta

Mikkelin seudun AVH-yhdistys on perustettu 11.11.1980.

Juhlimme 40 toiminnallista vuotta 11.11.2020 Teatteriravintola ILOssa Mikkelissä. Paikalle saapui 46 yhdistyksen jäsentä ja kutsuvierasta juhlistamaan yhdistyksen taivalta aivoverenkiertohäiriöihin sairastuneiden ja heidän läheistensä tukijana.

Juhlissa muistettiin yhdistyksen aktiiveja Aivoliiton kunniamerkein ja viirein kiitokseksi yhdistyksen eteen tehdystä työstä.

Kultainen ansimerkki luovutettiin puheenjohtaja Anja Kääriäiselle.
Hopeiset ansiomerkit luovutettiin Ritva Alanteelle Kangasniemeltä, Gabi Lampiselle Juvalta, Hilkka Larinojalle Pieksämäeltä, Hilppa Tuomiselle Mäntyharjusta sekä Mirja Laamaselle, Kaarina Nissiselle ja Raili Paunoselle Mikkelistä.
Aivoliiton viirit luovutettiin Helena Mankkiselle, Elli Hokkaselle ja Eija Jutilalle sekä Mikkelin Tuomiokirkkoseurakunnalle.

ILLAN OHJELMA oli seuraava

Tervetuloa, malja yhdistykselle! pj Anja Kääriäinen

Juhlapuhe    Essote:n neurologisen kuntoutusosaston ylilääkäri, neurologian erikoislääkäri Mika Juhakoski

Katsaus yhdistyksen toimintaan siht Helena Valkama

Aivoliiton ja Mikkelin Tuomiokirkkoseurakunnan tervehdykset yhdistykselle

Ansiomerkkien jako ja muut muistamiset

Illallinen

Juhlaesitys näyttelijä Risto Kopperi

Alla kuvasatoa juhlista. Enemmän kuvia voit katsella osoitteesta www.marjut.kuvat.fi

Juhlapuhe
Essote neurologisen kuntoutusosaston ylilääkäri, neurologian erikoislääkärin Mika Juhakoski
Yhdistyksen historiikin esitteli yhdistyksen perustajajäsen ja pitkäaikainen sihteeri Helena Valkama
Aivoliiton tervehdyksen juhlaan toi Aivoliiton Itä-Suomen alueen järjestösuunnittelija Johannes Hietala.
Yhdistyksen puheenjohtaja Anja Kääriäinen otti vastaan Mikkelin Tuomiokirkkoseurakunnan tervehdyksen hallintopastori Osmo Luukkoselta.
Juhlaesitys
Mielensäpahoittaja - näyttelijä Risto Kopperi

Enemmän kuvia voit katsella osoitteesta www.marjut.kuvat.fi