Tukipuhelin AVH-sairastuneen läheiselle

12.4.2023

AVH:n sairastaneen läheisille suunnattu vertaistukipuhelin-linja avattu!

Läheisten vertaispuhelin tarjoaa kuuntelijan ja mahdollisuuden jakaa oman kokemuksia toisen AVH:n sairastaneen läheisen kanssa. Puhelimeen vastaavat vuoroviikoin vapaaehtoiset läheisten vertaistukijat, joilla itsellään on jo pidempi aika oman läheisensä sairastumisesta. Puhelinpäivystäjät toimivat tavallisen ihmisen tiedoin ja taidoin oman elämänkokemuksensa kautta. Puhelinpäivystäjä on saanut vertaistukijan koulutuksen.

Vertaispuhelimeen voi soittaa halutessaan myös nimettömänä. Keskustelut ovat aina luottamuksellisia.

Mikäli linja on soittaessa jo varattu, kannattaa kokeilla myöhemmin uudelleen. Pilottivuoden aikana toiminnasta kertyneitä kokemuksia, palautetta ja kehittämisideoita otetaan mielellään vastaan!

Vertaistukipuhelimeen soittaminen maksaa saman verran, kuin muihinkin kotimaisiin yksityisliittymiin soittaminen (matkapuhelimesta soitettaessa matkapuhelinmaksu tai lankapuhelimesta soitettaessa paikallisverkkomaksu).

Vertaistukipuhelin aivoverenkiertohäiriön sairastaneen läheisille päivystää keskiviikkoisin klo 18–21 numerossa 044 724 4999.