Itä-Suomen AVH yhdistysten kevätpäivät Mikkelissä 17.5.2022

17.5.2022

Puheenjohtaja Ismo Rahikainen avasi päivän.
Essoten neurologisen kuntoutuksen ylilääkäri Mika Juhakoski puhui aivoterveydestä.

Aivoliiton toiminnanjohtaja Mika Pyykkö puhui Aivoliiton tulevaisuudesta.

Päivän juontajana toimi Viki Vänttinen ja luontokävelyn oppaana Eija Tuppurainen.

Tänään kokoontui 79 Itä-Suomen AVH-yhdistysten jäsentä Mikkeliin, Saimaa Stadiumille, kevätpäiville.

Kevätpäivien ohjelmassa oli asiaa aivoterveydestä ja Aivoliitosta. Ohjelmassa oli myös aivoterveyttä edistäviä harrasteita kuten puheterapeutin vetämä afaatikkojen tarinatuokio, älykuntosalin laitteiden esittelyä, älyseinän aktivoivia pelejä, luontokävely ja kuntoportaat, älykäs kävely kysymyksineen sisäjuoksuradalla ja hyvät arpajaiset. Vertaiset jututtivat läsnäolijoita ja verenpaineitakin mitattiin. Uskalsipa jokunen käydä mittauttamassa kehonkoostumuksenkin.

Mikkelin seudun AVH-yhdistyksen aktiivien toimesta järjestelyissä oli pyritty siihen, että osallistujille löytyisi jokaiselle mielekästä tekemistä. Päivä kului kyllä nopeasti, ainakin näin järjestäjän roolissa. Toivottavasti myös osallistujilla oli mukava päivä.

Muutamalla kuvalla päästään takaisiin päivän tunnelmiin. Valitettavan vähän niitä tuli kyllä otettua.

Missähän tapaamme ensi vuonna?